SMSlån med Mobilt BankID

Meddelandelån erbjuder nu SMSlån med Mobilt BankID för alla sina kunder! Mobilt BankID gör det lättare för våra kunder att ansöka om SMSlån via mobilen. Mobilt BankID har samma funktion som e-legitimation, dvs. att man kan identifiera sig elektroniskt för att kunna använda vissa webbtjänster, t.ex. att ansöka om ett SMSlån via nätet. Den största skillnaden mellan e-legitimation och Mobilt BankID är det att det Mobila BankID:t kan användas på mobiltelefoner och på surfplattor.

Mobilt BankID + Meddelandelån

Hos Meddelandelån innebär detta att du kan identifiera dig med hjälp av Mobilt BankID då du ansöker om ett lån hos oss. Detta kommer att göra att din ansökan går smidigare eftersom identifikationen sker automatiskt och i slutändan kommer du att kunna få pengarna snabbare på ditt konto då du ansöker om ett lån och identifierar dig med Mobilt BankID.

 

Mobilt Bank-ID

(Bild från http://www.bankid.com/sv/Mobilt-BankID---information/, hämtad: 2014-06-05)

 

Hur kan jag skaffa Mobilt BankID?

För att kunna identifiera dig med Mobilt BankID då du ansöker om SMSlån måste du först ladda ner BankID säkerhetsappen och sedan hämta ett Mobilt BankID från din egen internetbank. Gör alltså såhär:

  1. Ladda ner säkerhetsappen för iPhone eller Android
  2. Hämta det Mobila BankID:t genom att ange ditt personnummer i säkerhetsappen
  3. Sedan kan du använda Mobilt BankID för att legitimera dig då du ansöker om SMSlån hos Meddelandelån

För tillfället fås Mobilt BankID från följande banker: Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Nordea, SEB, Skandia, Sparbanken Syd, Sparbanken Öresund, Swedbank och Ålandsbanken.

Ifall du har några frågor om Mobilt BankID eller behöver hjälp med att ansöka om SMSlån med Mobilt BankID, kan du kontakta vår kundtjänst.

Kan vi hjälpa dig med något?

Kontakta vår kundtjänst ifall du behöver hjälp med någonting.

Kundtjänsts öppettider 08:00 – 21:00
10:00 – 17:00
13:00 – 16:00
kundtjanst@meddelandelan.se 020-40 00 03