Låneförbud

Meddelandelån bedriver ansvarsfull kreditgivning, vilket betyder att vi har strikta villkor som bestämmer åt vem vi lånar ut pengar till. Ifall du inte uppfyller villkoren, kan du inte låna hos oss eftersom vi anser då att ett lån kunde försämra din ekonomiska ställning.

Om du vill förhindras från att låna pengar hos oss, kan du be oss att spärra ditt konto. Detta betyder att du får ett låneföbud, som medför att du inte längre kommer att kunna låna pengar från oss. Du ska fundera noggrant innan du bestämmer dig för att ta ett låneförbud eftersom ditt konto kommer att stängas helt och hållet.

Aktivera låneföbud och spärra ditt konto

Ett låneförbud kan bli aktuellt ifall du märker att du inte klarar av att återbetala dina lån och måste fundera över att låna mer för att återbetala gamla skulder. Ett låneförbud kan också fungera som ett sätt att motverka att någon annan skulle missbruka ditt konto hos oss för att låna pengar.

Ifall du önskar aktivera ett låneförbud måste du kontakta vår kundtjänst. Vi kommer då att spärra ditt personnummer och du kommer inte längre kunna låna hos oss. Observera att detta låneförbud gäller för bolagen inom C Finance AB koncernen (Meddelandelån Sverige och FlexLimit) och inte för andra långivare. Observera också att det krävs speciella skäl för att kunna spärra någon anhörig.

OBS! Lånespärren blir aktiv först då du får ett svar från vår kundtjänst, där vi meddelar att vi har mottagit din anmälan och åtgärdat ärendet i vårt system.

Kontakta vår kundtjänst

kundtjanst@meddelandelan.se

020-40 00 03

Kan vi hjälpa dig med något?

Kontakta vår kundtjänst ifall du behöver hjälp med någonting.

Kundtjänsts öppettider 08:00 – 21:00
10:00 – 17:00
13:00 – 16:00
kundtjanst@meddelandelan.se 020-40 00 03