SMSlån med e-legitimation

Att identifiera sig med e-legitimation när man ansöker om ett smslån är både snabbt, enkelt och säkert. 
Meddelandelån erbjuder e-legitimation möjligheten för både nya och befintliga kunder. 

Ny kund: påbörja ansökningsprocessen genoma att klicka här. Du blir ombedd att välja lånesumma och lånetid i första steget.
Befintlig kund: logga in till tjänsten genom att klicka här. Du kan logga in med e-legitimation, med personnummer och personlig PIN-kod eller beställ en ny PIN-kod via SMS, om du har glömt din PIN-kod.

 

Vad är en e-legitimation?

I det vanliga livet använder du ditt körkort eller ett ID-kort när du ska legitimera dig. På Internet använder du i stället din e-legitimation. Den visar att du är just du när du har kontakt med myndigheter, kommunen, organisationer och företag på Internet.

Din e-legitimation använder du när du legitimerar dig och när du skriver under handlingar elektroniskt på nätet.

En e-legitimation är lika personlig som ett körkort eller ett vanligt ID-kort. Om ni är flera i familjen som använder tjänster behöver ni ha var sin e-legitimation. Det går bra att spara flera e-legitimationer i samma dator eller på samma USB-minne.

Hur skaffar man en e-legitimation?

För att skaffa en e-legitimation vänder du dit till din bank eller från Telia. Välj utgivare i listan här nere så öppnas ett nytt fönster där du får information om hur du gör.

Identintifieringen misslyckas, vad gör jag?

Om identifieringen inte lyckas vill vi att du försäkrar dig om att e-legitimationen fungerar korrekt:

Om din e-legitimation fungerar korrekt men det ändå inte går att identifiera sig i vårt system, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Kan vi hjälpa dig med något?

Kontakta vår kundtjänst ifall du behöver hjälp med någonting.

Kundtjänsts öppettider 08:00 – 21:00
10:00 – 17:00
13:00 – 16:00
kundtjanst@meddelandelan.se 020-40 00 03