Kundtjänstbloggen - Vardag på Meddelandelån
2021-04-07

Meddelandelån kundtjänst blogg

Kundnöjdhet genom kundservice av högsta kvalité


För detta blogginlägg har vi intervjuat vår kundtjänst för att skapa en omfattande inblick på hur det är att jobba för Meddelandelån, vad vår kundtjänst upplever som viktigt för hög kundnöjdhet, vilka utmaningar covid har orsakat och när känner vår kundtjänst att de har lyckats speciellt väl!


Känslan av att få hjälpa och lösa problem är givande


Då kunder kontaktar vår kundtjänst gäller det ofta om att kunden har en fråga eller ett problem som kräver lösning. Vid majoriteten av fallen har vi förmågan att lösa problemen direkt under ett telefonsamtal eller med ett svar på ett e-post, vilket i genomsnitt tar enbart några minuter. Vår kundtjänst glädjer sig över att få hjälpa och lösa problem, erbjuda högklassig service och genom detta bidra till en smidig kundupplevelse.


Meddelandelån kundtjänst responstider


Teknologisk utveckling erbjuder flexibilitet


Som vi nämnt i första avsnittet av kundtjänst bloggen har vi gjort stora satsningar på teknologiska utvecklingar för att göra kundupplevelsen så smidig och smärtfri som möjligt! Att de system som kundtjänsten använder för att lösa våra kunders problem fungerar som de skall är extremt viktigt för att undvika serviceavbrott som i sin tur orsakar fördröjningar i handläggning av ärenden.


“Under det senaste året har vi förbättrat vårt kundbemötande genom att hålla en svarsnivå på chatt, telefon och mail inom en bestämd tid.”


Teknologiska utvecklingen har inte enbart förbättrat svarsnivån och tiden, utan också möjliggjort distansarbete för kundtjänsten, vilket under rådande omständigheter är viktigt för att undvika spridningen av covid! Kundtjänsten är enig om att övergången till distansarbete har gått bra och att servicekvalitén till och med förbättrats under distansarbete. Under distansarbete har vikten av självständigt arbete, samt god och tydlig kommunikation mellan medarbetare betonats som saker som är viktiga för undvika missförstånd.


Positiva kundkontakter piggar upp vardagen


“Jag tycker att det bästa är att vi oftast får ett trevligt bemötande, att få vara en problemlösare och att det känns givande.”


Att lösa problem och erbjuda information är centrala arbetsuppgifter för vår kundtjänst. Hos oss på Meddelandelån blir vi alltid glada då vi får lösa ett problem eller besvara en fråga som du har funderat över och detta piggar upp vardagen! Vår glada kundtjänst betjänar dig sex dagar i veckan och ser fram emot att få hjälpa dig om du har frågor om tjänsten!

Lätt att ansöka. Gick snabbt att få pengarna utbetalda på kontot.

Anna-Leena

Snabb och bra handläggning!

Per

Rekommenderas. Snabb handläggning och snabb utbetalning. Seriöst.

Eva

Jag tycker det fungerar jättebra. Det är enkelt och det går snabbt.

Bengt

Kan vi hjälpa dig med något?

Kontakta vår kundtjänst ifall du behöver hjälp med någonting.

Kundtjänsts telefontider 09:00 - 12:00
kundtjanst@meddelandelan.se 08-446 82 822