Hjälp oss utveckla våra tjänster

Meddelandelån ordnar årligen kundundersökningar med syftet att utveckla våra tjänster. Vi gör detta för att bättre tillfredsställa och förstå dina behov som kund.

Genom att besvara och delta i undersökningen har du chansen att påverka utvecklingsprocessen av våra tjänster och däröver även delta i utlottningen av fina priser. Under de gångna åren har vi lottat ut flera fina pris som t.ex. presentkort till bland annat ticketmaster, ICA och allmänna superpresentkort som kan användas för diverse upplevelser!

kundundersokning wordcloud Meddelandelån

Vad vill vi åstadkomma med kundundersökningarna?

De årliga kundundersökningarna erbjuder oss en möjlighet att följa upp på vår egna verksamhet genom att jämföra och analysera resultaten med de tidigare åren. Undersökningarnas fokus ligger på flera aspekter. Frågor angående kundnöjdhet ger oss insyn på vår dagliga verksamhet och hur vi tillfredsställer kundernas vardagliga behov.

Frågor angående webbsidorna ger oss ökad förståelse för hur vi i framtiden kan utveckla utseendet och funktionaliteten av hemsidorna för att göra ansökningsprocessen smidigare i framtiden. Information om med vilka apparater kunder besöker hemsidan hjälper oss optimera webbsidorna på ett lämpligt sätt.

Frågor om sociala medier ökar på vår uppfattning om via vilka kanaler kunderna önskar att bli kontaktade och hjälper oss styra vår fokus till rätta medier för att underlätta informationsflödet och kommunikationen mellan oss och dig som kund.

När ordnas kundundersökningar?

Den senaste kundundersökningen ordnade vi på Meddelandelån 2017-11-6 till 2017-12-22. Du kan läsa hela nyheten och bekanta dig med infografen som vi sammanställt baserat på svaren här.

Utöver den senaste kundundersökningen har vi utfört undersökningar också de tre tidigare åren, altså 2016, 2015 och 2014.

Efter att vi slutför undersökningen sammanställer vi svaren så att även du som kund kan bekanta dig med resultaten på ett enkelt och begripligt sätt.

Resultaten av kundundersökningen 2016.

Resultaten av kundundersökningen 2015.

Resultaten av kundundersökningen 2014.

Sammandrag om vad kunder tycker om oss?

Totalt har vi under de gångna åren mottagit över 1400 svar i våra kundundersökningar. Tack till alla er som tagit tid för att hjälpa oss utveckla våra tjänster. Nedanför har vi samlat några av de mest centrala orsakerna varför våra kunder väljer att låna hos oss år efter år:

Snabba överföringar

Meddelandelån har direktöverföring till Nordea och Handelsbanken. Detta betyder att ifall du har konto i dessa banker får du pengarna på kontot direkt efter att du bekräftat lånet. Ifall ditt konto är i en annan bank kommer pengarna att vara tillgängliga på ditt konto under samma vardag ifall du bekräftar lånet förrän klockan 14. Ifall du bekräftar lånet efter 14 kommer pengarna att vara på ditt konto följande vardag förrän klockan 13.

Smidig ansökningsprocess

Ansökningsprocessen är smidig och enkel. Du fyller i uppgifterna vi begär via elektroniska ansökningsblanketten på vår hemsida. Du får besked direkt efter att du skickat in ansökan.

Möjligheten att förlänga fakturans förfallodatum

Du har möjlighet att förlänga dina fakturor med 30 dagar mot en förlängningsavgift. Varje faktura kan förlängas en gång och detta måste göras förrän förfallodatumet. Våra kunder upplever att möjligheten att förlänga fakturor att ger ökad flexibilitet och underlättar återbetalningsprocessen.

Pålitlighet

Meddelandelån är ett av de äldsta företagen inom branschen i Sverige. Vår verksamhet har pågått sedan 2006 och vi strävar att uppnå kundernas förväntningar i all vår verksamhet. Kundnöjdhet och pålitlighet är A och O för oss.

Ärliga villkor

Inga dolda avgifter. Vi uppger alla relevanta uppgifter om lånet i samband med ansökan. Du har tillgång till all information angående ditt lån och förväntas bekanta dig med lånevillkoren förrän du godkänner lånet.

Kundtjänst

Även vår trevliga och duktiga kundtjänst prisas i undersökningarna. Vår kundtjänst hjälper dig 7 dagar i veckan med de frågor du har angående våra tjänster. Du kan ta kontakt med kundtjänsten under kundtjänstens öppettider.

NPS-Undersökningar

Då du besökt vår hemsida har du möjligen råkat ut för den följande frågan: Hur trorligt är det att du skulle rekommendera vår tjänst till en vän? Frågan kan svaras på en skala från 1-10. Om du råkat ut för denna fråga har du tagit del i vår NPS undersökning. NPS står för Net Promoter Score och är ett verktyg som hjälper företag mäta kundnöjdhet och lojalitet.

NPS är med andra ord ett numeriskt värde som visar hur nöjda kunderna är med ett företag och hur troligt kunderna skulle rekommendera företaget eller en tjänsten på skalan 0-10. På basen av kundernas svar delas de sedan i tre kategorier: Kritiker, Passiva och Förespråkare.

NPS värdet beräknas genom att räkna ut andelen (%) av förespråkare och subtrahera det med andelen kritiker. Det värde som man får blir ditt NPS värde.

Hur kan du påverka?

Även om vi inter har en kundundersökning i gång vill vi fortfarande höra hur du upplever vår tjänst. Vi samlar in återkoppling via Trustpilot runt dygnet 365 dagar om året. Följ länken för att läsa omdömen.

Kan vi hjälpa dig med något?

Kontakta vår kundtjänst ifall du behöver hjälp med någonting.

Kundtjänsts öppettider 08:00 – 21:00
10:00 – 17:00
13:00 – 16:00
kundtjanst@meddelandelan.se 020-40 00 03